Za 7edem s r.o.
Pavel Kapusta
Globálna finančná kríza zasiahla aj slovenské televízie a ich protagonistov. V tomto roku totiž majitelia staníc rátajú s citeľne menšími príjmami z reklamy a tak šetria, kde sa dá. Jednou z prvých obetí sa stala talkšou TV Markíza 7edem s r.o. S pokojným svedomím ju možno označiť za kontroverznú, pretože už samotný dramaturgický model relácie, kde starostlivo vybraní (pseudo)humoristi, spĺňajúci prísne ideologické parametre akože satiricky glosujú starostlivo vybrané osoby a udalosti, nemá nič spoločné so slobodnou a nezávislou satirou. Programu napriek inscenovanému, až frenetickému potlesku a smiechu publika, často chýbal humor, zato neskrývanej žlče bolo až až. Nečudo, že sledovanosť prudko padala, až sa ocitla na bode, keď zachovaniu relácie nepomohol ani silný lobing z najvyšších svetoobčianskych miest. Ak bol ktosi z protagonistov 7edem s r.o. občas naozaj vtipný, bol to jedine herec Milan Lasica. Svoj zmysel pre absurdný humor dokázal aj vyhlásením, že stopnutie relácie od nového roku má politické pozadie a je výsledkom tlaku Roberta Fica na vedenie TV Markíza. Už vidím predsedu vlády, ako má pri svojej vyťaženosti čas vyvolávať riaditeľovi súkromnej stanice s americkým kapitálom a žiadať zrušenie svojho neobľúbeného programu. Čím by mu tak asi mohol pohroziť? Vari len nie vyvlastnením Markízy? Je pravda, že pán Lasica príde o nemalý honorár, kríza si však obete nevyberá. Žijeme v kapitalizme s ručením obmedzeným.